Biblioteka

Lista polecanych przeze mnie książek – top 25 dla CDO!

Lista jest dynamiczna, uzupełniana w trybie ciągłym i stale niepełna. Obejmuje szeroki zakres tematów pomocnych dla lidera analityki. Polecam, ponieważ je przeczytałem i przynajmniej w minimalnym zakresie dotyczą tego tematu.

  1. Analiza danych w biznesie. Sztuka podejmowania skutecznych decyzji. FOSTER PROVOST, TOM FAWCETT.
  2. Machine Learning Yearning, Andrew Ng.
  3. Creating Data driven enterprise in media, Ashish Thusoo.
  4. Being the Boss: The 3 Imperatives for Becoming a Great Leader, Linda A. Hill, Kent L. Lineback.
  5. Odchodząc od NIE – William Ury.
  6. Dochodząc do TAK – William Ury.
  7. Web analytics 2.0. świadome rozwijanie witryn, Avinash Kaushik.
  8. What is serverless?, Mike Roberts, John Chapin.
  9. Pretotyping, Alberto Savoia.
  10. The McKinsey Edge: Success Principles from the World S Most Powerful Consulting Firm, Shu Hattori.
  11. Understanding Message Brokers, Jakub Korab.
  12. Building data science teams, DJ patil.
  13. The 6-Figure Speaker, Brian Tracy.
  14. Start with why, Simon Sinek.
  15. Blue ocean strategy, Kim Chan.
  16. Good Strategy/Bad Strategy The difference and why it matters, Rumelt Richard.
  17. Getting things Done, David Allen.
  18. Elon Musk, Ashlee Vance.
  19. 5 levels of leadership, John C. Maxwell.
  20. Understanding the CDO, Julie Steele.
  21. Sztuka perswazji. jak wygrywać przetargi, Peter Coughter.
  22. Broń matematycznej zagłady, Cathy O’Neil.
  23. Doktryna jakości, A. Blikle.
  24. Lean Startup, Eric Ries.
  25. Agile Data Science 2.0: Building Full-Stack Data Analytics Applications with Spark, Russell Jurney.

Poniżej inne interesujące książki, które jednak nadal znajdują się w poczekalni czytelniczej:

  1. Storytelling in Design, Anna Dahlström.
  2. Generative Adversarial Networks Projects Generative Adversarial Networks Projects, Kailash Ahirwar.
  3. Digital Marketing Analytics: Making Sense of Consumer Data in a Digital World, Ken Burbary, Chuck Hemann.
  4. Web Analytics Demistified, Eric Peterson.
  5. Extreme ownership, Jocko Willing.
  6. Digital marketing Analytics, Ken Burbary.
  7. Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster, Benjamin Yoskovitz.
  8. Designing Data-Intensive Applications, The Big Ideas Behind Reliable, Scalable, and Maintainable Systems, Martin Kleppmann.